torsdag den 22. august 2013

Berit Mathisen: Vadehavsfugle



Varde Ådal er en del af Nationalpark Vadehavet, som er et af verdens mest værdifulde tidevandsområder. Vadehavet er en vigtig rasteplads og det vigtigste overvintringsområde for en lang række fuglearter.

Vadehavet har givet mig inspiration til mine vadehavsfugle. På grund af tidevandet, er der mulighed for at studere havbundens sandflader. Sidste år skulle jeg ud og se sæler ved Sønderho, og her blev jeg optaget af havbundens formationer, riller, finurlige mønstre og bløde linjer. Formationerne gav inspiration til arbejde videre med bløde linjer og derfra kom dekorationen på de store fugles vinger.


Stenene til fuglene er fundet rundt omkring i ”Varde Sommerland” og egnede ”fuglesten” er blevet formet, hamret og poleret. Arbejdet med fuglene larmer og sviner, men da fuglene blev færdige blev de stille og med hjælp fra sækkevogne og muskelkraft placeret på en velvalgt rasteplads i Varde Ådal, hvor de har valgt at blive siddende i mindst fem år.

Hjemmeside

2 kommentarer:

  1. Jeg er ret vild med Dine fugle i Varde gl. sommerland, jeg bor i nærheden så jeg cykler forbi flere gange om ugen. kan jeg bestille så en fugl til julegave, og hvad koster den?
    VH
    Dorthe Boel

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har et par stykker stående herhjemme og du er velkommen til at komme og kikke. Fuglene koster fra 1700 kr. Ring lige i forvejen 2752 0823

      Slet